חרדת ביצוע

טיפול בשפיכה וגמירה מהירה

לגבר שמוטרד מהזיקפה שלו במשך תקופה של 3 חודשים לפחות, הייתי ממליץ תחילה לברר עם עצמו, ולענות בכנות על השאלות הבאות: האם במהלך ששת החודשים האחרונים, כשהתעוררת בבוקר, הבחנת בזיקפה? האם כשאתה נמצא לבד, בלי לחץ, אתה נהנה מזיקפה טובה יותר מאשר בסיטואציה אינטימית בנוכחות אדם נוסף? האם הזיקפה שלך מתעוררת בזמן שאתה מגורה ו"נופלת" כאשר אתה עוצר כדי לשים קונדום? האם הזיקפה שלך מתעוררת בזמן שאתה מגורה ו" נופלת" לפני החדירה? אם התשובות לשאלות האלו חיובית, אפשר לשלול את קיומן של הבעיות הפיזיות, ולהתמקד בטיפול בחרדת הביצוע שנובעת ממקור נפשי ומטופלת בקלות .

חרדת ביצוע היא בעיה מאד נפוצה. לפי מחקר ישראלי, מדובר על  יותר מ-40% מהגברים הצעירים, ב-10 השנים הראשונות מאז שהתחילו לקיים יחסי מין.

נוטים ללקות בחרדה בעיקר גברים ביישנים, חסרי ביטחון עצמי, לא רק במיטה אלא בכל התחומים, ומאידך מישהו שמאד גברי וכל הגבריות שלו מתרכזת רק באיבר המין שלו.

חרדת ביצוע היא בעיה של בחורים, בעיקר בחורים בריאים בגופם, אשר ערכנו להם בדיקה ראשונית ושללנו קיומם של בעיות פיזיולוגיות כגון: בעיות הורמונאלית של חוסר בטסטוסטרון, או בעיה של פרולקטין גבוה. כמו כן שוללים מראש כל הסבר רפואי אחר כמו בעיית עורקים או ורידים.

האבחנה לאחר הבדיקה הרפואית היא שאלה פשוטה, "האם היו לך יחסי מין טובים בשנה האחרונה והאם יש לך זיקפות בוקר ?",

אם הפציינט משיב שכן, זה אומר שהגוף עובד טוב מבחינה פיזית, אם הוא אומר שהבעיה התחילה בצורה פתאומית, מדובר בבעיות זיקפה שנובעות מסיבה נפשית.

בזמן חרדת ביצוע, הבחור מתגרה, מתקרב לחברה שלו, יש לו זיקפה טובה, הוא עדיין לבוש והכול מסתדר מצוין, הוא מוריד את הבגדים, שם קונדום ומגיע לשלב החדירה… ופה הזיקפה נופלת והוא  אינו יכול לחדור.

החרדה מסמנת בעיקר קשר אינטנסיבי מבחינה רגשית בכל המובנים, או סיטואציה של גבר שפתאום שוכב עם אישה שהוא מספר 22 שלה והיא מאד נהנית מסקס ובעקבות המידע שהגיע אליו הוא חש מאד מאוים.

זאת אומרת שחרדת הביצוע נובעת ממצב של מתח, היא יכולה להיות גם אחד מסימני האהבה, לפעמים לאותם גברים אין בעיה עם אישה שלא כל כך חשובה להם, אבל פתאום יש לידם אישה שחשובה להם ואז הם נכנסים למצב של לחץ וחרדת הביצוע מתרחשת.

אחרי שמתרגלים אחד לשני יכול להיות שחרדת הביצוע עוברת מאליה.

ההסבר הפיסיולוגי לחרדת ביצוע

מבחינה פיזיולוגית, כאשר אנחנו נמצאים במצב של מתח, הגוף שלנו מפריש הורמון  שנקרא אנדרנלין.

הישרדותי, כשגבר מפריש אנדרנלין במצב של מתח או דריכות זה גורם לכך שהגוף יסגור את כלי הדם בגוף שלו, על מנת להגן על האיברים החיוניים: הראש, המוח, הלב, הכליות, הכבד והריאות.

בעקבות סגירת כלי הדם הוא יחוש נימול בידיים, הוא יכול להרגיש רגליים קרות ורועדות, קשור לביטוי "קיבל רגליים קרות" הוא יכול להרגיש דפיקות לב, דפיקות באזור הרקות, כי הדם צריך להתרכז באזור מוגבל של הגוף. בעקבות כך הזיקפה שלו רק הולכת ונופלת, כי הדם לא מגיע לאיבר המין.

באותו רגע, אם היינו מחכים ונרגעים, נשארים מחובקים בצורה ארוטית, הגבר היה מטפל בחברה שלו חצי שעה, דואג שהיא תגמור קודם בכל צורה אחרת, הוא היה יודע שאחרי 20 דק' הזקפה חוזרת. כי ההשפעה של האנדרלין עורכת כחצי שעה.

מכיוון שגברים לא כל כך רגועים כי הם דואגים לאיבר המין שלהם ודואגים לגבריות של עצמם כדי להוכיח לחברים ולהכריז בראש חוצות על הכיבוש האחרון שלהם, זה לא יעבור כל כך מהר.

לכן מומלץ קודם כל להתרכז בבת הזוג ולהגיד, "זה לא נורא , אולי אני מתרגש, את חשובה לי", זה לא נורא ולא מזיק להגיד דברים טובים.

ולבת הזוג – אם זה מישהו חשוב לך, הרגיעי אותו, עודדי אותו בכיוון של.. זה לא נורא, זה יכול לקרות לכל אחד ולהרגיע אותו, לגעת קצת באזור, זה לא מזיק. להציע שאולי הלילה לא נעשה שום דבר.

טיפול בבעיית חרדת ביצוע

 

אם חרדת הביצוע חוזרת – לפנות לרופא סקסולוג. בתוך שלושה ייעוצים ובעזרת סיאליס, לויטרה או ויאגרה ניתן להתגבר על זה.

הכדורים בעצם מונעים את השפעת האדרנלין, וכך הגבר יכול להתגבר בקלות על חרדת ביצוע, להוריד את המינון ולהסתדר גם בלעדיהם.

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו