חוסר איזון הורמונלי – דרכי טיפול להעלאת החשק המיני אצל גברים

דרכי טיפול להעלאת החשק המיני אצל גברים

איזון הורמונלי מתקיים יותר בקלות אצל מי שמקיים אורח חיים שכולל הרגלי אכילה ושינה טובים, שמירה על אורח חיים ספורטיבי והימנעות מצריכה מוגזמת של סמים ואלכוהול. הטיפול ההורמונאלי עליו אני ממליץ מבוסס על מתן ההורמון החסר והשלמתו לרמה תקינה. השפעות הטיפול ההורמונלי הן טובות ומטופלים מדווחים על עלייה באיכות החיים המינית והכללית.

כיצד ניגשים לטיפול בחוסר איזון הורמונלי?

תחילת הטיפול בבעיות של חוסר איזון הורמונלי היא להימנע ככל האפשר משימוש בתרופות או חומרים העלולים לפגוע בייצור הטסטוסטרון. אם אתה מקבל תרופות מרשם לטיפול בכאב או בבעיות כרוניות כמו יתר לחץ דם, כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל בקשר להחלפת הטיפול התרופתי לכזה שפחות פוגע בייצור הטוסטסטרון.

מחקרים הראו השפעה טובה על הזיקפה אחרי טיפול בטסטוסטרון מסוג TESTOMAX GEL  או NEBIDO   אצל הגברים הסובלים מבעיות זיקפה והם גם בעלי רמה נמוכה של טסטוסטרון בדם, הניתן לבדוק בבדיקת דם שמבקשים מרופא המשפחה. השילוב אצל אותם גברים של טסטוסטרון ושל PDE5   CIALIS, LEVITRA או VIAGRA ) גורם לתוצאות הרבה יותר טובות.

בכיוון הפוך השימוש רק בכדורי PDE5   אצל גברים בעלי רמת נמוכה של טסטוסטרון חופשי, מסבירה הרבה מקרים של חוסר תגובה חיובית לטיפול או של שיפור שהוא רק חלקי באיכות הזיקפה המושגת ללא טיפול הורמונלי.

בגלל התוצאה הרצויה של שיפור חוזק השרירים והעלייה באנרגיה עקב מתן הטוסטסטרון, גברים נהנים מיותר מוטיבציה להתחיל ולהתמיד בפעילות ספורטיבית , ומכיוון שככל שמסת השריר גדולה יותר כך צריכת האנרגיה של השריר גוברת גם במנוחה, התוצאה מתבטאת בשריפה יעילה יותר של שומן הגוף וכך לירידה אפקטיבית במשקל.

טיפול הורמונלי לאיזון רמות הטסטוסטרון ניתן בצורת ג'ל בשם TESTOMAX או בדרך זריקות טסטוסטרון קצרות טווח כמו TESTOVIRON DEPOT  או ארוכות טווח כמו NEBIDO.

טסטומקס – טיפול בג'ל טסטוסטרון

טסטומקס ג'ל הוא תרופת מרשם למריחה על העור המכילה טסטוסטרון ומאזנת את רמתו בדם הגברים הסובלים מירידה בהפרשת ההורמון. רמות הטסטוסטרון מגיעות לנורמה תוך כ 3 שעות מזמן המריחה, ונשמרות אחידות למשך 24 שעות. בדרך כלל ניתן לחוש שיפור משמעותי ברמות החשק המיני והשיפור בכל התסמינים הלא רצויים של רמת ההורמונים הנמוכה כבר אחרי חודש של שימוש. הטסטומקס ג'ל מגיע בשני מינונים: 25 מ"ג ו 50 מ"ג, והוא מיועד לשימוש חיצוני בלבד.

למי מומלץ הטסטומקס?

אני ממליץ על שימוש בטסטומקס לפציינטים שמעדיפים לשלב את הטיפול להעלאת רמות הטסטוסטרון בשגרת יומם, ולמי שחשובה לו העצמאות בשימוש בתרופה.  השימוש בג'ל המריחה הוא בשליטת הפציינט, בשעה ובמקום הנוחים לו. בנוסף, שימוש בטסטומקס ג'ל שומר על רמה פיזיולוגית תקינה ואחידה שמייצבת את רמות הטסטוסטרון לאחיד וללא שינוי לאורך זמן השימוש .

בשנה האחרונה קופות החולים הכניסו לסל התרופות שלהם את ה- TESTOMAX במחיר מוזל.

טסטומקס – אופן השימוש

לפציינטים המגיעים אליי לטיפול מיני אני ממליץ למרוח את הטסטומקס ג'ל מדי יום, כבר בשעות הבוקר המוקדמות על עור בריא, נקי ויבש ללא שיער גוף. אין למרוח את הג'ל על הפנים ולא על איברי המין. רצוי למרוח על שני צידי הגוף בצורה נרחבת , להמתין כחמש דקות ליבוש ולא להתקלח שש שעות לאחר מכן. לאחר המריחה יש לשטוף את הידיים עם מים וסבון.

טסטומקס – תופעות לוואי

בזמן השימוש בתרופה, יכולות להיות תופעות לוואי כגון אדמומיות או גירוי מקומי ואקנה באיזור הטיפול, יובש ורגישות בעור, ואף נשירת שיער, לחץ דם גבוה, ושינויים במצב הרוח. אלו לא תופעות שכיחות כלל, ובכל מקרה של תופעות לוואי המחייבות התייחסות מיוחדת, כגון אי שקט, גירוד, כאבי שרירים, הפרעות בנשימה וכו', יש לפנות לרופא באופן מיידי. כאמור, אלו תופעות לוואי נדירות.

טיפול בזריקות טסטוסטרון

זריקות TESTOVIRON DEPOT  מכילות חומר פעיל בשם Testosterone Enanthate 250mg  ומוזרקות לתוך השריר אחת לשלושה שבועות. זריקת טסטוסטרון שמשפיעה לזמן ממושך יותר היא NEBIDO,  המשווקת בארץ משנת 2009. ניבידו ניתנת אף היא בהזרקה תוך וורידית ומאפשרת שחרור איטי של החומר הפעיל ושמירה על רמת טוסטסטרון רצויה למשך 12 שבועות. הזרקה במרווחי זמן קבועים והקפדה על רציפות הטיפול חשובים לשמירה על רמה הורמונאלית קבועה ותקינה לאורך זמן , ללא תנודות קיצוניות .

מגוון תכשירי הטסטוסטרון מאפשרים לרופא להתאים עבור כל פציינט את הפתרון המתאים ביותר עבורו, על פי העדפותיו ואורח חייו. גברים שסבלו מירידה ברמת הטוסטסטרון וקיבלו טיפול יעיל שהעלה את הרמה ההורמונאלית לתחום התקין, מדווחים על שיפור משמעותי באיכות חייהם. השיפור בא לידי ביטוי כבר אחרי מספר ימים מתחילת הטיפול בג'ל או בזריקות טוסטסטרון.

שיפור בזיקפה מופיע כאשר הסיבה לירידה בזיקפה הייתה באמת חוסר בטוסטסטרון.

תוספת טסטוסטרון וסרטן – אפשר להיות רגועים

הטיפול בתוספת טוסטסטרון אינו גורם לסרטן הערמונית, ולכן הוא מאושר לשימוש גברים הסובלים ממחסור בטוסטסטרון באירופה, בארה"ב וגם בישראל. היו רופאים שנמנעו ממתן טסטוסטרון בעבר בגלל חשש לקשר בין תוספות טסטוסטרון וסרטן פרוסטאטה או בגלל  שחשבו שמתן טסטוסטרון לא מועיל בכלל לטיפול בבעיות זקפה.

מאז רובם המכריע של המחקרים מוכיח את ההשפעה הטובה ומאוד ברורה של מתן טסטוסטרון דרך ג'ל או בזריקה . מחקרים עדכניים לא הוכיחו כל קשר בין מתן טסטוסטרון ובין הופעה של סרטן פרוסטטה. האינדיקציה היחידה שבה ישנו קשר בין המקרים היא במידה שקיים כבר סרטן פרוסטטה לא מאובחן , אז התפתחותו תהיה הרבה יותר מהירה אם הפציינט יקבל תוספת טוסטסטרון . זו הסיבה שלפני שמתחילים טיפול הורמונלי אצל גברים מעל גיל 45 חשוב לבצע גם בדיקת PSA  וגם בדיקה של הפרוסטטה על ידי רופא סקסולוג או האורולוג.

עם גברים צעירים שמגיעים אליי לטיפול מיני בשל בעיות זיקפה על רקע של היפוגונדיזם (רמה נמוכה של טסטוסטרון חופשי) אני מקפיד  על שימוש חייב זהיר יותר. זאת מכיון שתרופות הטסטוסטרון  עלולות לפגוע בפוריות. לכן חשוב שהטיפול ייעשה (כמו תמיד) רק בהשגחת רופא ורק אם אין פיתרון אחר.

טיפול קבוע וממושך בתרופות הטסטוסטרון למיניהן מחייב מעקב רפואי קבוע הכולל בדיקות דם תקופתיות לבירור מצב הורמונלי.

זריקות טסטוסטרון – תופעות לוואי

במידה ועולות תופעות לוואי כגון שיעור יתר, שינויים בתפקודי הכבד, שינויים בפרוסטטה, כל אלו תופעות לוואי נדירות אצל גברים המקבלים את הזריקה במינון המקובל. יש להפסיק את הטיפול ולפנות לרופא מקצועי להמשך אבחון וטיפול.

 

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו