טיפול בשפיכה מוקדמת

טיפול מיני אצל רופא סקסולוג

שפיכה מוקדמת (או מהירה) היא אחד המצבים הפחות נעימים אותם גברים עשויים לחוות בעת קיום יחסי מין או אפילו לפני האקט המיני. שפיכה מהירה משפיעה לא רק על ההנאה מיחסי המין עצמם, אלא גם על תחושת הביטחון העצמי ולעיתים יוצרת תחושת אשם שלא ניתן לספק את הפרטנר.

בתחילת הטיפול בשפיכה מוקדמת מאבחן הרופא מהי הסיבה לכך. הסיבות העיקריות לשפיכה מוקדמת הן נפשיות ורגשיות . לעיתים רחוקות מדובר בסיבות פיזיות כמו מחלה, פגיעה בעמוד השידרה או טיפולים כימותראפיים בכל אופן, היום יותר מאשר בעבר מקובל להסתייע בטיפול מיני פרטני שמתבצע בעזרה של רופא סקסולוג.

טיפול בשפיכה מהירה– באמצעות משחות וקרמים למניעת שפיכה מהירה.

במידה ומדובר ברגישות יתר, אפשר לנסות שימוש בקרמים או משחות שמאלחשים את ראש הפין. עם זאת, הטיפול הזה אינו מושלם מכמה סיבות:

1.הוא נקודתי ואינו פותר את הבעיה מן השורש, אלא רק באופן זמני מה שיוצר תלות בין הצרכנים למשחות והקרמים למניעת שפיכה מוקדמת.

2.האלחוש עשוי לגרום לתחושה קהה מדי הן אצל גברים והן אצל נשים (בזמן החדירה לנרתיק). ובכך ההנאה מיחסי מין פוחתת משמעותית, כמו כן לא מומלץ להשתמש בהם במין אוראלי משום שהם ירדימו את חלל הפה.

יש לציין כי לא מדובר בטיפול טבעי והדבר תלוי בחומרים הפעילים בתכשירים האלו. רצוי לקנות את התכשירים ברשתות הפארם או חנויות מין מתמחות ולא ממקורות מפוקפקים כמו אתרים שונים ומשונים ברשת. כמו כן רצוי להיוועץ לפני השימוש עם סקסולוג או רופא על מנת לוודא שאין במשחות חומרים שאתה רגיש אליהם ויכולים לגרום לנזק.

טיפול בגמירה מהירה באמצעות תרופות וכדורים

בעבר היה מקובל לטפל בשפיכה מוקדמת עם תרופות חזקות יחסית מהמשפחה האנטי-פסיכוטית, אך תופעות הלוואי שלהן היו חזקות והיעילות הייתה נמוכה יחסית (לא יותר מ-60%).

היום לעומת זאת מקובל להשתמש בכדורים ממשפחת ה-SSRI לטיפול בדיכאון (כגון ציפרלקס) אשר נמצא קשר חיובי בין נטילה שלהם לבין הארכת הזמן עד לשפיכה. יחד עם זאת, מכיוון שהכדורים האלו הם למעשה תרופות, גם להן יש בסופו של דבר תופעות לוואי המשתנות מאדם לאדם. אחוזי ההצלחה גבוהים, אך לא גבוהים מאוד, בין 70% ל-75%.

שפיכה מוקדמת טיפול טבעי באמצעות תרגילים למניעת גמירה מהירה

טיפול נוסף שיכול לעזור הוא טיפול באמצעות תרגילים זוגיים של "לחץ ושחרר". מדובר בסדרה של כמה תרגילים שהמשותף ביניהם הוא עצירה של מנגנון השפיכה ממש לפני שהיא מתרחשת. את העצירה מבצעים באמצעות לחיצה על ראש הפין בין שתי אצבעות. לאחר כל הפסקה מחכים כמה עשרות שניות וחוזרים על התרגיל שוב.

בדומה לתרגיל זה, אפשר פשוט לעבור לפעילות מינית אחרת או אפילו מגע פיזי ולהמשיך בחדירה מאוחר יותר.

תרגיל דומה שאפשר לבצע לבד הוא הגעה לנקודה הקריטית דרך אוננות, הפסקה ולאחר מכן חזרה כשהזקפה יורדת. בשלב מאוחר יותר ניתן גם להשתמש בחומר סיכה או בקרם על מנת לדמות את החדירה לנרתיק (כך גם נמנע חיכוך יתר ותחושת הצריבה).

אפשרויות נוספות לעיכוב השפיכה הן שימוש בקונדום, אוננות מוקדמות או חדירה רק בשפיכה השנייה לאחר המשחק המקדים עם בן הזוג. כל אלו אמורים להגדיל את סף הגירוי עד לשפיכה.

שפיכה מהירה טיפול בסיוע של סקסולוג או מטפל מיני

לרוב הטיפול אצל רופא סקסולוג מביא את התוצאות הטובות ביותר לשליטה בשפיכה ומבין הטיפולים היחידים שמטפלים בשפיכה מהירה גם בטווח הרחוק.

הסקסולוג מטפל בשני מישורים. המישור הראשון הוא המישור הנפשי או הרגשי שמטרתו לזהות חרדות או קשיים בין בני הזוג לבין עצמם. במידה ורוצים להתקדם בחלק זה של הטיפול באופן הדרגתי, ניתן גם לקיים טיפול פסיכו-דינאמי אצל פסיכולוג באופן פרטני.

המישור השני הוא המישור האקטיבי. כלומר, מה בני הזוג יכולים לעשות יחדיו על מנת לטפל בבעיה. בדרך כלל מדובר בדגשים של התרגילים השונים שהזכרנו קודם לכן מכיוון שאלו דורשים לא מעט ניסיון ובעיקר מוטיבציה שלא תמיד קיימת. גם תרגילי נשימה והירגעות יכולים לעזור מכיוון שאפילו עם הפרטנר הקבוע שלנו אפשר להיכנס למצבי לחץ.

ד"ר דניאל דריי רופא סקסולוג מטפל בקלינקה שלו באלפי פציינטים הסובלים מגמירה מהירה ועם השנים והניסיון שצבר הוא פיתח טיפול ייחודי ומתקדם לבעיית השפיכה מוקדמת המעוגן ברישום פטנט, אותו טיפול נמצא יעיל במיוחד ושיעור הצלחה של כ-90% בקרב מהגברים המטופלים.

מלבד זאת, קיים גם טיפול מלא המיועדים לגברים שלא רוצים לערב את בת הזוג שלהם בשלבים הראשונים. כאן אפשר לקרוא על כל שלב בשיטה.

ד"ר דריי מסביר איך לטפל בשפיכה מוקדמת.

 

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו