ארבעת השלבים של ההתעוררות המינית

נקודת הג'י של האישה

בשנת 1966 זוג הסקסולוגים מסטרס וג'ונסון בחנו מאות אנשים מקיימים יחסי מין בתנאי מעבדה מבוקרים. המודל שלהם של הליך התגובה המינית האנושית אפשר לנו להבין בפעם הראשונה מה בדיוק קורה כשגבר ואישה מקיימים יחסי מין, שלא מנקודת המבט של רבייה. נושא מיניות האישה עדיין נחקר כיום, ויש עוד הרבה מה להבין, אך למרות העדויות והמחקרים החדשים בנושא, המודל הקלאסי שלהם על שלבי התגובה המינית של האישה תקף ונכון במובנים רבים גם היום.

מה קורה לגופך כשאת עושה אהבה? ומה את מרגישה?

1. התרגשות:
ייתכן שתשימי לב לכך שקצב הנשימה והדופק שלך נעשים מהירים יותר, וטמפרטורת גופך עולה. שדייך נעשים מעט יותר כבדים והפטמות מזדקרות. השינויים הללו יכולים להיות מאוד מינוריים ולא מורגשים. בשלב ההתרגשות קירות הנרתיק מתנפחים ומפרישים חומר סיכה. הדגדגן נהיה יותר נפוח וחלקו הפנימי של הנרתיק מתארך. תחושה של חום וגירוי נעים יכולה להתפשט באברי המין.

2. פלאטו:
את ממשיכה להרגיש עלייה בקצב הלב, מתח שרירים ועוד הפרשות וזרימת דם מוגברת לאזור איבר המין. בזמן החדירה את תרגישי תחושת מלאות. הדגדגן נסוג מעט ושרירי הנרתיק נמתחים כדי להצר את כניסת הנרתיק, יוצרים מה שמסטרס וג'ונסון כינו "הפלטפורמה לאורגזמה". סומק על הפנים, הצוואר או השדיים יכול להופיע אצל נשים מסוימות.

3. שיא:
את מגיעה לשיא הריגוש המיני, ומוצפת ברגשות עזים של עונג שמקורו בהתכווצות לא רצונית של שרירים בנרתיק, בפי הטבעת וברחם.

4. הרפיה:
קצב פעימות לבך, הנשימה וטמפרטורת גופך חוזרים למצבם הרגיל. גודש הדם עוזב את הוואגינה, חזך ופטמותייך חוזרים לגודלם הרגיל. חלק מהנשים (בעיקר המנוסות יותר) מצליחות להישאר ולעבור מספר פעמים נוספות שוב ושוב בין השלבים של השיא וההרפיה, במהלך פעילות מינית אחת, והן נקראות "מולטי-אורגזמיות".

המודל הזה שהציעו מסטרס וג'ונסון חל במקור על נשים וגברים כאחד. בסך הכול זה נשמע הגיוני מאוד שמנגנון התגובה המיני של שני המינים הוא די דומה, ובשני המקרים מדובר בתקופה של ריגוש מיני מתמשכת עד לשיא שאחריו ישנה הרפיה. למרבה הצער, מה שהם פספסו אז במודל המיניות הנשית הוא את המרכיב הסודי והבסיסי שמאפשר מיניות והוא ה ת ש ו ק ה.

הסקסולוגית ד"ר הלן זינגר קפלן, הייתה הראשונה שהגדירה את הלך רוחה של האישה כמרכיב חשוב בתגובה המינית שלה, חשוב לפחות כמו המנגנון הגופני. ד"ר זינגר קפלן תרמה למודל המיניות הנשית את ההבנה שהמצב הרגשי והרצון והחשק לקיים יחסי מין הם חלק במנגנון העוררות המינית הנשית. תשוקה היא תמיד המפתח לתגובה גופנית מינית. מדע הסקסולוגיה עדיין מנסה להבין ולפצח את הנוסחה להבנת ולשיפור המנגנון הרגיש והמורכב הזה של התשוקה הנשית. במדריך המיניות החודשי שלנו אני מנסה לתת לך כלים כדי שתוכלי לנסות ולהבין את מנגנון מיניותך שלך ולמצוא את המפתח הפרטי שלך למציאת והחזרת התשוקה והחשק לחייך.

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו