טיפול הורמונלי בבעיית חשק מיני של נשים

טסטוסטרון הוא אותו הורמון גברי שאחראי לחשק המיני של הגברים, ומעורר את זקפתם. מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מוכיחים בברור שמתן טסטוסטרון לנשים שמתלוננות על ירידה בחשק המיני, בעיקר בגיל המעבר, תרם לשיפור ניכר בתפקוד המיני שלהן: החשק המיני שלהן גבר, הן הגיעו לאורגזמות טובות יותר, וסבלו פחות מדיכאון.

בארה"ב, נשים שעברו כריתת רחם ושחלות, ואיבדו בשל כך את החשק המיני שלהן, החלו לקבל את ההורמון הזה כטיפול משלים בבעיה, והתוצאות מאד משביעות רצון.

חשוב לציין שהטיפול הזה אפקטיבי בעיקר בקרב נשים בגיל המעבר שסובלות ממחסור בטסטוסטרון (ניתן לאבחן את זה בבדיקת דם פשוטה), ומסתבר ש-65% מהנשים מעל גיל 50 סובלות ממחסור בהורמון הזה.

תופעות לוואי של טיפול בהורמון הטסטוסטרון

עד לאחרונה, רופאים הסתייגו מטיפול בהורמון הטסטוסטרון  לנשים משום שחששו שהוא יגרום לשיעור יתר, אקנה ועוד תופעות בלתי רצויות, אבל מסתבר שהחששות היו בלתי מוצדקים. מדובר במינונים נמוכים מאד (האישה מקבלת לא יותר מ-2.5 מיליגרם ביום), וכל עוד תוספת הטסטוסטרון נעשית לאחר התייעצות עם רופא סקסולוג, תחת השגחה רפואית, ולאחר בדיקות מתאימות, לרוב לא צפויות בעיות. למרות זאת, 13% מהנשים שיקבלו את ההורמון צפויות לסבול משיעור יתר, ולכן פציינטיות חייבות להיות במעקב של פגישות עם הרופא ובדיקות דם תכופות כשהן מקבלות את ההורמון, כדי שהרופא המטפל ידאג לשנות טיפול אם מתחילות תופעות לוואי בלתי רצויות כמו שיעור יתר.

יעילות הטיפול בהורמון הטסטוסטרון

התופעות הרצויות של הטיפול (שיפור החשק המיני) לא יעלמו ברגע שנפסיק את הטיפול. המצב לא יחזור לקדמותו. ברגע שרמת הטסטוסטרון עולה, החשק המיני של האישה חוזר, והחשק הזה יגרום לגוף האישה להמשיך וליצר את ההורמון הזה, גם לאחר שנפסיק את הטיפול.

בארה"ב, נשים שעברו כריתת רחם ושחלות מקבלות את ההורמון דרך מדבקה שמשחררת אותו אל גופן. באירופה וגם בישראל, הטסטוסטרון ניתן בצורה של ג'ל, למריחה על הזרועות. יש כאלו שממליצים למרוח אותו רק לפני קיום יחסי מין, אחרים ממליצים לטול אותו באופן יומיומי, במשך מספר חודשים, תחת השגחה רפואית מתאימה.

כרגע הטיפול עדיין אינו מאושר עדיין  על ידי משרד הבריאות.

אני מאמין שכבר בשנים הקרובות, זה יהפוך לטיפול מוכר ונפוץ. בינתיים יש מספיק רופאים סקסולוגים ואנדוקרינולוגים שיכולים לקחת אחריות על הטיפול.

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו