השפעת אמצעי המניעה על המיניות שלך

טיפול בוגיניסמוס

גלולות למניעת הריון הן אמצעי המניעה הנפוץ ביותר לנשים בגיל הפוריות. בהתחשב בעובדה שנערות רבות מתחילות להשתמש בגלולות עוד לפני שהן פעילות מינית, לצורך הסדרת המחזור, טיפול באקנה וכדומה, וכי הגיל הממוצע ללידה ראשונה בישראל מתקרב ל-27, הרי שרוב הנשים משתמשות בגלולות למניעת הריון במשך כל חיי המין שלהן עד שהן מחליטות להקים משפחה.

לגלולות יתרונות רבים: הן יעילות מאוד במניעת הריון לא-רצוי, מקלות על תסמיני הוסת, מטפלות בשיעור יתר ואף מסייעות כחלק מטיפול יעיל בתסמיני אקנה, תורמות לחיזוק העצם ואף מורידות את הסיכוי ללקות בסרטן השחלות. בנוסף כמובן, הן מאפשרות לאשה לקיים יחסי מין בטוחים וספונטניים ולהבטיח לעצמה הגנה מפני הריון מבלי להיות תלויה בשיתוף הפעולה של הפרטנר. אולם הגלולות למניעת הריון טומנות בחובן גם סכנה, שכן הן מפחיתות את רמת הטוסטסטרון בדם אשר אחראי על החשק המיני בנשים. הדבר נכון לגבי כל אמצעי המניעה ההורמונליים, ביניהם גלולות, מדבקות, טבעת, התקן תוך רחמי מסוג "מירנה" המשחרר הורמונים, זריקות ושתלים תת עוריים למניעת הריון. התוצאה היא שנשים המשתמשות באמצעי מניעה הורמונליים מדווחות על ירידה בחשק המיני ואף על הפחתה בסימני הגירוי המיני, למשל יובש נרתיקי.

אך לפני שאת זורקת את הגלולות לפח, חשוב לזכור שחשק מיני מושפע מגורמים רבים: לחץ, עייפות, דאגות כלכליות, בעיות בריאות או חיכוכים בזוגיות, כך שקשה לתלות את האשם רק בגלולה וכדאי לבחון את כל המאפיינים של חייך לפני שאת בוחרת להפסיק את השימוש בגלולות. אם את בכל זאת חושדת שהירידה בחשק המיני נובעת משימוש בגלולות כדאי לשוחח על העניין עם רופא הנשים שלך. ראשית, ניתן לעבור לגלולות המכילות מינון שונה או נמוך יותר של הורמונים. בנוסף, נשים רבות מרוצות מאמצעי מניעה לא-הורמונליים כגון דיאפרגמה, כובעון (cervical cap), ספוגית והתקן נחושת שאינו מכיל הורמונים. הבחירה באמצעי המניעה המתאים לך תלויה באופי חיי המין שלך, כלומר עד כמה חשובה לך היכולת לקיים יחסי מין ספונטניים ללא התראה מראש, ובתכנון הילודה לעתיד. את הדיאפרגמה והספוגית למשל, יש להחדיר זמן-מה לפני יחסי המין כך שנדרשות מהמשתמשות בהם אחריות רבה ומידה מסויימת של תכנון מקדים ואילו ההתקן מוחדר פעם אחת ויכול להישאר במקומו עד עשור, אולם בשל מחירו הגבוה הוא אינו מומלץ למי שמתכננת הריון בתקופה הקרובה.

מומלץ ביותר להציג בפני רופא הנשים את מגוון החששות והדרישות שלך כדי להתאים את אמצעי המניעה המתאים ביותר לך, לבן זוגך, למיניות שלכם ולאורח החיים שלכם בכללי.

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו