איברים הקשורים למיניות לפי הרפואה המזרחית

הרפואה המזרחית מחלקת את הגוף לחמישה איברים חיוניים, שכל אחד מהם קשור לבריאות הכללית ולבריאות המינית. העדר איזון בין איברים אלו מחליש את הגוף ואת האנרגיה המינית שבו ואילו הגעה לאיזון מחזקת אותן. עיסוי בכל אחד מהאזורים מפחית את המתח, מעורר את האיברים שלאורך המרידיאן של כל נקודה ומאזן את האנרגיה. אפשר לבצע את העיסויים לבד או עם בן/בת זוג. בכל מקרה חשוב להקפיד על אווירה חמימה ומרגיעה ולא לשכוח שמן עיסוי או קרם גוף עשיר.

כליות – הכליות נחשבות למקור העיקרי של האנרגיה המינית. לסובלים מירידה בחשק המיני מומלץ להפנות את תשומת הלב לכליות בשני עיסויים שונים. הראשון הוא בכליות עצמן, הממוקמות ליד הגב התחתון, מעט מעל לצלעות התחתונות. התחילו בעיסוי מהיר באמצעות כפות הידיים בתנועת לישה מעגלית. כשהאזור מתחמם, עסו במעגל גדול והולך על פני כל הגב התחתון. לאחר מכן כסו את הכליות בכף ידכם למשך דקה או שתיים כדי לשמר את האנרגיה החדשה שבהן. העיסוי השני, שגם הוא משפיע על הכליות, נעשה באוזניים דווקא, שכן הן נחשבות לשלוחה של האנרגיה הכלייתית. באוזניים נמצא גם ריכוז גבוה מאוד של קצות עצבים אשר מעוררים את האנרגיה המינית. עסו את כל שטח האוזן, העבירו אצבע בכל החריצים ושפשפו את התנוך בין אגודל לאצבע מורה. אם מבצעים את העיסוי על בן/בת הזוג אפשר לשלב גם את השפתיים והלשון, לתת נשיקות קטנות ואפילו לנשוך בעדינות את התנוך.

לב – הלב אחראי על אספקת הדם והאנרגיה לגוף. חוסר איזון בו פוגע בתחושות החיוביות בכל הגוף ועלול להקשות על הקשר עם בן/בת הזוג בכל תחום בזוגיות אך במיוחד בזמן יחסי המין. את הלב ניתן לעורר בשתי דרכים. הראשונה: שכבו על הגב, התחילו את העיסוי באמצעות האצבעות בתחתית עצם החזה. עסו את החזה כלפי מעלה ודמיינו זוהר אדום באזור הלב אשר מתחבר ומחמם את איברי המין. הטכניקה השנייה מתמקדת בלשון, המשמשת כשלוחה של הלב. אפשר לבצע את העיסוי במהלך נשיקה או לבד. הביאו את קצה הלשון מעל לשיניים הקדמיות בפה סגור וגעו בחלק הפנימי של השפה העליונה. בתנועה מעגלית הביאו את הלשון לחלק הפנימי של השפה התחתונה. המשיכו בתנועה מעגלית בכיוון אחד ולאחר מכן בכיוון השני.

ריאות – נשימה עמוקה היא חלק בלתי נפרד מגירוי מיני. ריאות בריאות מפזרות את האנרגיה בגוף ומסייעות לחיבור עם עצמנו, עם אחרים ועם היקום. לגירוי הריאות השתמשו באגרופים ונקשו (בעדינות!) מתחת לעצם הבריח. נקשו במשך כמה דקות לרוחב החזה כלפי פנים וכלפי חוץ ושימו לב לתחושת הדגדוג שנותרת בסיום. נשמו עמוק, הובילו את האוויר כל הדרך לאיברי המין והרגישו כיצד אנרגיית הריאות מחזקת את הגוף כולו.

כבד – הכבד מווסת את זרימת האנרגיה בכל איברי הגוף. חוסר איזון בו גורם לכעס ותסכול ואילו כבד מאוזן תורם לתגובה מינית בריאה, ולכן יכול לסייע במקרים של הפרעות בזקפה או קשיים בהגעה לאורגזמה אצל נשים. מרידיאן הכבד מופעל בצורה הטובה ביותר במהלך עיסוי בכף הרגל. הקדישו כחמש דקות לכל רגל, שפשו את הקשת בכף היד ובאצבעות ולחצו על החלק העליון והתחתון של כף הרגל בו זמנית. עסו כל אצבע ובין האצבעות ובמיוחד את הבוהן. נשיכה קטנה של הבוהן שולחת פרץ אנרגיה במעלה הרגל כל הדרך אל איברי המין!

טחול – הטחול מסייע לרוגע ולחיוּת כללית. חוסר איזון בטחול, שנגרם מדאגות או חרדות שונות עשוי לגרום להפרעה בתחושה בזמן יחסי מין. זו בעיה נפוצה אצל נשים, שמוחן טרוד כל-כך עד כי אינן מצליחות להיות בקשר עם גופן. עסו את הטחול בתנועה סיבובית. אם אתם מבצעים את העיסוי על עצמכם עסו בכיוון השעון ואם אתם מעסים מישהו אחר – בניגוד לכיוון השעון. פזרו את האנרגיה הכלואה בבטן לכל הגוף במטרה לגלות שוב את התחושה המינית וללמוד לסמוך על הגוף. נשמו עמוק כדי לשחרר חסימות, אם ישנן.

טיפ זה הוא חלק מהשיעור העשירי בסדרת הטיפים לשיפור המיניות והזוגיות. אם עדיין לא נרשמת, הצטרפי עכשיו לרשימת התפוצה וקבלי אל תיבת המייל שלך את הסדנה המלאה. שיעורי הסדנה יישלחו אליך אחת לחודש, חינם ובדיסקרטיות מלאה.

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו