חיי המין של חולי סוכרת

סוכרת יכולה להתגלות כשפציינט מגיע לרופא סקסולוג כדי להתלונן על בעיות זיקפה. כאשר מתחילות להיות פגיעות ישירות בתפקוד המיני מדובר בד"כ בפציינטים מבוגרים. בכל מקרה כשמישהו מגלה שיש לו סוכרת מדובר בפגיעה פיזית ונפשית כאחד.

מבחינה נפשית – בפעם הראשונה מדברים על מחלה, פעם ראשונה שהוא מאושפז, יש סיבוכים עתידים שמפחידים פציינטים, הפציינט צריך להיות מוכן לוותר על כמה דברים: הוא לא יהיה בריא פיזית ללא נקיטת אמצעים מסוימים, כמו שינוי הרגלי החיים שלהם הוא היה רגיל עד עכשיו, הוא תמיד יהיה תלוי ברופאים ובתזונה, הוא מאבד את התחושה של כל יכול, הוא עובר להיות אימפוטנט לפחות בצורה נפשית.

מבחינה זוגית, חולה סוכרת סוג 2 צריך לאכול בשעות מסוימות, הוא צריך לאכול דברים מסוימים ובן הזוג צריך להתאים עצמו אליו, בן הזוג מתחיל לקחת את תפקיד המטפל בעוד וחולה הסוכרת תופס את עמדת האיש התלותי. המושג "מחלה" נכנס לתוך מערכת היחסים.

בשנה הראשונה המחלה משפיעה בכל הגילאים, אחרי גילוי המחלה יותר מ- 40% מהגברים מתלוננים על בעיות זקפה, ברור שבמקרה הזה אין שום הצדקה פיזית, מכיוון שהשלכות הסוכרת ללא איזון מגיעות אחרי 10-15 שנה. למרות שאין סיבה פיזית יש סיבה נפשית, השפעות המחלה הן בעיקר נפשיות.

אחרי השנה הראשונה, סוכרתי השומר על מצב מאוזן בסוכרת אינו סובל מבעיות זיקפה יותר מאדם אחר באוכלוסייה. באוכלוסייה הכללית מדובר על 35% מהגברים שמתלוננים על בעיות זיקפה אחרי גיל 55, ובקרב חולי הסוכרת מדובר על אחוזים דומים. בד"כ אחרי גיל 55 ישנה ירידה בחשק המיני, זהו הגיל של האונדרופוזה, גיל המעבר של הגברים.

בעיות אורגזמה – מתרחשות ברמה גבוהה של סוכרת שלא מאוזנת אחרי הרבה שנים. העצבים נפגעים, התחושות משתנות וחוזק אורגזמה פוחת. גברים מתקשים ונתקלים בחוסר שפיכה, שפיכה מאוחרת או שופכים בכיוון הפוך, לכיוון שלפוחית השתן. חולה סוכרת מטופל שמאוזן , גם אחרי 20 שנה לא יסבול מבעיות מיניות הקשורות למחלה. מישהו שלא יהיה מאוזן אחרי 8 שנים או 10 יהיו לו בעיות.

בעיות מיניות ופגיעה בתפקוד המיני כתוצאה מסוכרת לא מאוזנת לאורך שנים, הן פגיעות לא רק נפשיות אלא פגיעות פיזיות בלתי הפיכות, אם אחרי שנים של סוכרת בלתי מאוזנת לפתע יש שינוי והחולה נוקט באמצעים על מנת לשפר את מצבו, לא תחול הטבה מבחינת הפגיעה המינית אלא שהטיפול יגרום לעצירת ההתדרדרות.

הטיפולים בסוכרת יהיו קודם כל לאזן את המחלה ולהפסיק את ההתדרדרות. מכיוון והזוגיות סבלה גם היא מן המחלה, מומלץ ששני בני הזוג יגיעו לטיפול. אצל הרבה גברים יתבצע טיפול הורמונאלי שמעורר את התחושות ומגביר את השליטה על השרירים עם פיזיותרפיה על ריצפת האגן. מטרה שנייה היא לגרום לירידה בלחץ הנפשי וטיפול בבעיות הזקפה .

הפגיעה המינית בנשים חולות סוכרת

נשים סוכרתיות, בדומה לגברים , סובלות מהשלכות ומשילוב של בעיות מיניות. ישנה ירידה בחשק המיני בגלל פגיעה בעצבים. הנשים סובלות מיובש בנרתיק וחוסר גמישות של הנרתיק, זה גורם לעיתים לכאבים ביחסי המין ובזמן החדירה, ויכול להביא לדחייה של תחושות האורגזמה. בנוסף חולות הסוכרת פגיעות יותר למחלות זיהומיות ולדלקות בנרתיק. הסוכרת גורמת לעייפות, לאיבוד מים ולהתייבשות שעשויה להביא לירידה בחשק המיני.

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו