מיניות הגבר בגיל המעבר

כולנו יודעים על קיומו של גיל מעבר בקרב נשים, אולם אנחנו כמעט ולא מודעים לעובדה שגיל המעבר "תוקף" גם גברים. חוסר המודעות נעוץ בכך, שבעוד שאצל הנשים התסמינים מוחצנים וברורים מאד, ויש נקודת ציון מוגדרת, שבאה לידי ביטוי בהפסקת הווסת, בקרב הגברים התסמינים נסתרים יותר.

עד לפני עשר שנים לא ידעו לקרוא בשם לתופעה שבה גברים חשים דכדוך לאורך זמן, מלווה בחוסר סבלנות, עצבנות ובוודאי בעיות שינה, חשק מיני וזיקפה. אולי מפני שגברים לא אוהבים לדבר על מה שבאמת כואב. מדובר על גברים בריאים בדרך כלל, בין הגילאים 40 עד 55 או אפילו 60.

תופעת גיל המעבר פוקדת 100% מהגברים. כל הגברים סובלים מירידה כזו או אחרת בחשק המיני.

בקרב 20% מהגברים, קיימת ירידה חדה ברמות הטסטוסטרון, ולכן התסמינים של גיל המעבר יבואו אצלם לידי ביטוי בצורה יותר בולטת.

קרא כאן אודות הטיפול לאיזון רמות הטסטוסטרון והשבת החשק והתפקוד המיני

גברים בני 50+ נוטים להסתכל לאחור ולחשוב "מה עשיתי עד היום בחיים שלי? מה בניתי גם מבחינה זוגית וגם מבחינה מקצועית ואיך שמרתי על עצמי?" התשובה יכולה להיות מספקת.

כשחשבון הנפש של גבר מסתכם בכך שבחר טוב את בת הזוג שלו בצעירותו, הוא עדיין מוצא אותה מושכת מינית, ובמקביל הוא ידע לשמור על בריאות טובה ומראה מטופח והמעמד המקצועי ומצבו הכלכלי לא מטרידים אותו, הוא עומד לפני תקופה טובה. תקופת גיל הזהב של הזוגיות והמיניות. התנאים לכך הבשילו, הילדים כבר יצאו מהבית, השנים העמוסות בדאגה לאחרים כבר מאחוריו וזה הזמן שלו.

ודווקא אז, כאמור, יכולים להופיע שינויים פיסיים ומיניים שאם לא מתכוננים להם הם יכולים להדאיג. רוב הגברים בסביבות גיל 50 מתלוננים על ירידה בכוח הפיסי, עצבנות, דיכאון קל, הפרעות שינה וירידה בחשק המיני וביכולות המיניות, בעיקר בקשר לבעיות זיקפה שמתקשה להופיע.
הסימנים האלו קשורים לשינויים הורמונאליים בדם, הכוללים בעיקר ירידה ברמה של הטסטוסטרון החופשי. כל הסימנים האלו הפיכים ולמדע הסקסולוגיה הרפואית יש פתרונות וטיפולים מתאימים.

יש לזכור שזקנה אינה מחלה, אלא מצב שונה של הגוף הדורש טיפול. בקליניקה שלי אני מסביר לעיתים קרובות שכמו שקנינו רכב וקיבלנו אחריות מהיצרן, האחריות שקיבלנו על הגוף שלנו נגמרת בגיל 50. מעבר לכך ובשנים הבאות צריך לשמור ולטפל בגוף.
לעומת אותו הגבר שיכול להסתכל ולסכם את הישגיו בסיפוק בהגיעו לגיל 50, מצבו של גבר שלא מוצא את עצמו במצב טוב בגיל 50, ומרגיש כמי שאיבד שליטה וסיפוק בשני התחומים שהיו חשובים לו לאורך כל חייו, מקצועית ומינית, מסובך יותר.
גבר שלא מרוצה מהישגיו עד גיל 50 , עלול להיכנס לדיכאון גלוי או סמוי, שיגרום לו להתנהג בצורה מוזרה לכל סביבתו. הוא יכול להיכנס למצב של פאניקה, מפני שלא נשאר לו זמן כדי לתקן את הכול, והוא יכול לטבוע בים של חרטות על כל מה שהוא לא ניסה או הצליח ועל כל הטעויות שעשה בחייו. גבר, שעובר חוויה כזו מועד יותר לנקוט בצעדים מפתיעים ודרסטיים בחייו, ולעזוב את בת הזוג שלו לטובת אישה אחרת שמסתכלת עליו בצורה מינית, ויכולה לתת לו את התחושה שהוא יכול להתחיל מחדש את הכול.

גברים כאלה, שמקבלים החלטות ממקום רגשי של כשלון, מועדים ללכת ולהחליף תסכול בתסכול כשהם בוחרים , במקום לטפל בעצמם ,להוכיח לעצמם שהם יכולים עדיין לפתות בנות זוג חדשות . והפחד הולך וגובר, האם אהיה מסוגל לספק מינית בחורה יותר צעירה?

יש פוטנציאל למתח זוגי גם בקרב גברים שבסיכום חשבון הנפש שלהם יכולים להרגיש טוב בנוגע למעמדם המקצועי והכלכלי או למצוא עצמם עדיין במצב "שמור טוב" מבחינה גופנית, כאשר בת זוג שלהם, לפי דעתם ,לא עברה תהליך דומה במקביל עליהם ,זלזלה בעצמה וכבר אינה מושכת אותם מינית, אישה שלא הצליחה בעצמה או לא התרגלה להצלחה של בן זוגה ונשארה באותו מקום כשהוא התקדם .

חשוב להכין את גיל 60 כבר מגיל 50 מבחינה פסיכולוגית, סקסולוגית וזוגית ולדעת שאין באמת גבול למיניות הגבר, לפחות מבחינת הגיל. לטפל בעצמנו היום כדי להיות טוב יותר מחר.

טיפול בתופעות גיל המעבר אצל גברים

דעה קדומה נפוצה ומוטעית גורסת שאין מה לעשות. גברים ואף רופאים רבים גורסים ש"זה הגיל" של ירידה הורמונאלית ולא צריך פתרון. הגישה הזו מוטעית. ניתן לטפל בבעיות גיל המעבר בקרב גברים, בדיוק כפי שמטפלים בבעיה המקבילה אצל הנשים.

הבעיה פתירה לחלוטין. הגברים שמגיעים לייעוץ אצל רופא סקסולוג מלאי ספקות בבואם והמומים מתוצאות הטיפול ההורמונאלי שמחזירות אותם שנים אחורה. הטיפול ההורמונאלי להשלמת רמות הטסטוסטרון ניתן בזריקה או בג'ל, פעם בחודש, לאורך מספר חודשים .

הטיפול ההורמונאלי מלווה בתמיכה נפשית ותרופתית, משום שגברים רבים , עד שהגיעו לטיפול ,איבדו את ביטחונם העצמי והמיני ונכנסו לחרדת ביצוע מינית נפשית. בטיפולים רבים בתופעות גיל המעבר שמציקות לגברים, אני מבקש ממטופלי להזמין גם את בת הזוג, בעיקר עם היא בת גילו ועוברת בעצמה שינויים של גיל המעבר. גם לבת הזוג צריך להתייחס וצריך לטפל בה ולהדריך אותה , כי הרי היא חלק אינטגראלי מחוויות ההצלחה או הכישלון של הגבר שלה במיטה.

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו