בגידה? עוד לא הכול אבוד

בגידה במערכת יחסים, בין אם מדובר באירוע חד פעמי או ברומן מתמשך, נתפסת בעיני רבים כנקודת אל-חזור שלאחריה התחנה היחידה הבאה היא הרבנות. אולם אם למרות הכול אינכם מעוניינים בפרידה, חשוב לציין כבר עכשיו – אפשר להתגבר על המשבר ולשקם את היחסים אחרי בגידה. תידרש לכך עבודה קשה מצד שני בני הזוג והזוגיות שלכם לנצח תישא עמה את צלקות האירוע, אבל יכולים להמשיך ולהיות לכם חיים זוגיים, ואפילו טובים, אחרי בגידה.

לפרטים על טיפול זוגי לאחר בגידה, לחץ כאן.

כיצד? ובכן, קודם כל, התגובה האינסטינקטיבית היא דווקא התגובה הנכונה. ברוב המקרים כשמגלים על בגידה הצד הנבגד נוטה לשבור את הכלים. זאת בדיוק התגובה הנכונה. בגידה היא פגיעה קיצונית במערכת היחסים, שבירת אמון ופריצת גבול שאי אפשר לעבור עליהם בשתיקה. כשמגלים על בגידה אני ממליץ כצעד ראשון לעזוב את הצד הבוגד ולחזור לעבודה על הזוגיות רק אם הצד הבוגד מביע חרטה אמיתית, מבין את ההשלכות של מעכשיו ומעוניין לשקם את מערכת היחסים אחרי הבגידה. שאם לא כך – כנראה שאין על מה לעבוד מלכתחילה.

לאחר מכן, עליכם לגשת לטיפול. אני ממליץ על שילוב של טיפול זוגי ומיני. בשלב ראשון (זהו השלב של הטיפול הזוגי) המטפל הזוגי יעזור לכם להבין את מערכת היחסים שלכם, את הצרכים של כל אחד מכם, וייתן לכם מקום בטוח לדבר על הסיטואציה. הוא יאפשר לכם לפרוק תסכול, עצב וכעס בצורה בטוחה אך לא הרסנית, כדי שתוכלו להתקדם הלאה מעבר לרגשות אלו ולא תפגעו בהמשך מערכת היחסים על ידי נטירת טינה. בשלב השני (זה השלב של הטיפול הסקסולוגי) הסקסולוג יעזור לכם לחזור להיות נאהבים, דבר שקשה לבצע על רקע הבגידה שחוויתם. הוא יסייע לכם לפתור בעיות מיניות שהתקיימו לפני הבגידה ואולי אפילו הובילו אליה, וגם בעיות שנוצרו בעקבותיה.

אם אתם הצד הבוגד בסיטואציה, חלות עליכם כמה חובות:

1. ראשית, נתקו את הקשר עם המאהב/ת. מחקו טלפונים, חברויות בפייסבוק, חשבונות אימייל ייעודיים, שמות משתמש באתרים, היסטוריית צ'טים במחשב או בטלפון, וכל אמצעי אחר ליצירת קשר. כרגע תפקידכם הוא לשקם את האמון של בן או בת הזוג שלכם, וככל שתרבו במחוות של ניתוק קשר עם העבר כך ייטב. אם נפגשתם בעבודה או במסגרת חברתית, בקשו העברה לתפקיד אחר או למקום ישיבה אחר, החליפו את חדר הכושר שבו אתם מתאמנים, ותרו על החוג הספציפי, או כל פתרון אחר שימנע מכם להיפגש, גם במקרה.
2. היו כנים. אם בגדתם, יהיה עליכם להודות בכך ולדבר על זה. יתכן שתוכלו לעשות זאת רק במשרדו של המטפל, ולפעמים זה אפילו עדיף, מפני שהוא יוכל לכוון אתכם לאופן שבו למסור מידע בלי לפגוע בצד השני. הקו המנחה הוא כנות לגבי העובדות אבל ללא פירוט של נושאים מיניים. זכרו שאתם מעוניינים לחזור לחיי זוגיות תקינים עם בן / בת הזוג שלכם ולא לפגוע בהם. זה לא הזמן להתפאר בהנאה הרבה שחוויתם או בביצועים המופלאים של המאהב/ת, גם אם בן /בת הזוג שלכם מבקשים לדעת. תנו למטפל לסייע לכם במציאת שביל הזהב בין כנות לחשיפה מוגזמת.
3. טפחו את הביחד. אתם לא אנשים שאוהבים לשתף? תצטרכו ללמוד. שבירת האמון מצדכם פגעה מאוד בזכות שלכם לפרטיות, לתחומי עניין משלכם ולמערכות יחסים (גם אם לא מיניות) עם אנשים מחוץ לזוגיות שלכם. כעת עליכם ללמוד לשוחח עם בן או בת הזוג, לשתף אותם במה שעובר עליכם בכל תחום שהוא, ולטפח את הביחד שלכם, אפילו על חשבון הפרטיות שלכם.

אם אתם הצד הנבגד בסיטואציה, ראשית, זכרו שמותר ואף רצוי לפנות לטיפול זוגי גם לבד. עליכם לעבד הרבה רגשות שליליים, עליכם להתחזק ועליכם למצוא את הדרך לנסח כללים חדשים לזוגיות שלכם, או אולי, דווקא, ללמוד לשחרר ולצאת לדרך חדשה. כדאי מאוד לא לעשות זאת לבד. בנוסף:
1. אל תשקעו בצער. מותר וצריך לפרוק, אבל לא טוב לתת לרגשות השליליים להטביע אתכם ולהפריע במהלך חייכם. הקדישו כמה דקות ביום לרגשות שליליים. אפשר לכתוב אותם, לבכות, או לדבר עם בן /בת הזוג ולהבהיר להם איך אתם מרגישים. בשאר הזמן, נסו להתמקד בחיובי.
2. מצאו את החיובי. בחרתם לא לפרק את החבילה ולעבוד על הזוגיות שלכם כדי לחזק אותה? אם כן התמקדו בבנייה. אתם לא אשמים בבגידה עצמה, אבל הייתם חלק ביצירת האווירה שבה היא התקיימה. עליכם למצוא את מה שהיה חסר במערכת היחסים שלכם או מה שלא עבד ולתקן זאת. נסו לא להיתקע בעבר, אלא לסלוח ולעבור הלאה. הפיקו לקחים והתבוננו קדימה בתקווה.
3. אל תשתפו אחרים בתהליך. גם אם סיפרתם על הבגידה כשגיליתם עליה, אל תמשיכו לשוחח עם חברים ובני משפחה על בחירתכם לשקם את היחסים לאחר בגידה. העצות שתקבלו בוודאי יהיו מנוגדות ולא באמת יוכלו לתרום לכם, וחפירה מתמשכת בפצעים לא באמת מניבה תוצאות. במקום זאת עדיף לשמור על הפרטיות שלכם ושל בני הזוג שלכם ולהמשיך להתקדם בדרך שהחלטתם עליה ביחד, בליווי איש מקצוע כגון סקסולוג.

קיראו כאן על טיפול מיני אצל סקסולוג.

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו