טיפול בחוסר החשק המיני אצל גברים

טיפול בחשק מיני ירוד אצל גברים

בעיית חוסר חשק מיני אצל גברים נובעת ממקורות נפשיים , רפואיים או זוגיים. הקשר הפיזי והמשך יחסי מין הם גורמים עיקריים בהצלחת הזוגיות. אי נוכחות של חשק גברי או היעדרותו הם גורמי סיכון לזוגיות היכולים לגרום לפירוקה. אסור להתעלם או להקטין את הבעיה. בתחילת הטיפול חשוב לי להבין באיזה סוג של גבר ושל בעיה מדובר, והאם גבר זה רוצה להציל את נישואיו ומאיזו סיבה. כך כמטפל , אדע מיד , האם הוא שייך ל82% של הגברים, שלהם אני מצליח להשיב את החשק והתשוקה המינית לבת הזוג, או שהגבר הזה שייך לאותם 18% מהגברים, שבזוגיות שלהם לא צריך לטפל בכיוון המיני בכלל, אלה לעמת אותם עם המציאות הזוגית שלהם, ולהביא אותם להחליט ממקום מטופל על המשך הקשר.

ירידה בחשק המיני

82%מכלל הגברים המגיעים לייעוץ מיני אצלי עקב בעיה של ירידה בחשק המיני שלהם , הם גברים שבעבר חשקו בבת זוגם, הם אוהבים אותה והזוגיות חשובה להם. גברים כאלה, כשפונים לעזרה ומטופלים אצל רופא סקסולוג, פותרים את בעיית הירידה בחשק המיני, והטיפול משיב אותם לחיי מין וזוגיות טובים . בטיפול אני מברר אם המקור לירידה בחשק הוא נפשי, זוגי או גופני. בדרך כלל יש יותר מגורם אחד או שמקור הבעיה העיקרי שהביא לירידה בחשק, גרם להיווצרותן של בעיות נוספות בדרך. – אם המקור נפשי, הירידה בחשק יכולה להופיע אחרי שהגבר היה נוכח בלידה במקרה של נפגעי חדר לידה. במקרה זה הטיפול יכלול סקסותרפיה עם שיחות, תרגילים התנהגותיים ולפעמים עזרה תרופתית כדי להעלים את הפלשבקים.

הירידה בחשק המיני גם יכולה להיות קשורה למצב של דיכאון , סמוי או גלוי , שבו הגבר נמצא. – אם המקור זוגי, הסירוב או הדחייה לאשתו יכולים להיות בשביל הגבר הדרך שלו לשלוט עליה ולהעניש אותה. טיפול זוגי קצר שמטפל בשורש הבעיה , ישיב את הזוג לחוש חשק מיני אחד לשני.

ירידה בחשק המיני מסיבה רפואית

אם המקור רפואי, הירידה בחשק גברי יכולה להיות כתוצאה מנטילת תרופה חדשה, או כתוצאה של בריחה מבעיות מיניות אחרות כגון שפיכה מוקדמת או בעיות זיקפה הגורמות לגבר להתבייש. חוסר החשק יכול גם להיות קשור לשינויים הורמונאליים כגון ירידה ברמה של טסטוסטרון חופשי בגיל המעבר, או העלייה ברמה של פרולקטין במקרה של גידול שפיר הממוקם בבלוטת היפופיזה בבסיס של מוח, או בהפרעות בתפקוד של בלוטת התריס, או כסיבוכים של מחלת הסוכרת. ברוב המקרים טיפול רפואי מתאים, הכולל תיקון של התפקוד ההורמונאלי ע"י מתן טסטוסטרון או תרופה אחרת , בשילוב עם כדורי וויאגרה, סיאליס או לוויטרה כפתרון זמני או קבוע, יכול לפתור את כל הבעיות.

גברים שמעולם לא היתה להם תשוקה מינית לבת זוגם

הטיפול יהיה קשה יותר אם בעיית התשוקה והמשיכה של הגבר לבת זוגו קיימת מתחילת הקשר, ואם האישה לא שמה לב או לא רצתה לשים לב לבעיה כדי לא לסכן את הזוגיות שלה. במקרה זוגי כזה, הגבר מודע לבעיה ולא דואג מפני שהוא יודע שאינה קיימת אצלו שום בעיה פיזית תפקודית, ומכחיש את הבעיה ואפילו מתעצבן או מנסה לקצר את השיחה ולברוח ממנה כדי לא להיחשף. במקרים אלו הגבר לא מעוניין כלל ביחסי מין עם אשתו, וגם אם הוא שוכב איתה הוא אינו משקיע ורק עסוק בלסמן "וי".

מזה 18 שנים של עבודה כרופא סקסולוג זה המצב בו מגיעים לטיפול כ 18% מכל הגברים שהגיעו לקליניקה שלי ללא חשק מיני או בגלל ירידה חמורה בחשק המיני. במקרה זה יכולות להיות מספר סיבות לחוסר החשק של הגבר:

  • גבר עם נטייה הומוסקסואלית שהוא מודע לה , שלא מעוניין לקיים יחסי מין עם אישה עקב חשק מיני מאוד נמוך לנשים. הוא חיפש בעיקר בזוגיות הזו מסגרת להקמת משפחה ולהבאת ילדים. מחקר נוסף הראה ש 50% מהגברים ההומוסקסואלים חיים במסגרת של נישואין בארץ.
  • גבר "פרפר" או בוגד סידרתי שבחר באישה גם כדי להקים משפחה אבל ללא כוונה לפתח מיניות משותפת. – גבר שהחשק המיני שלהם מנווט או לאוננות עקב התמכרות לפורנו או לצריכת מין מנערות ליווי.
  • גבר שמזמן כבר לא אוהב את אשתו , אבל נשאר איתה מתוך פחד חברתי או כלכלי מגירושים , שמנהל רומנים מחוץ לנישואים מזה שנים רבות.

כשהסיבה האמיתית המתגלה בטיפול לחוסר החשק של גבר לבת זוגו מגיעה מהסיבות הללו, כנראה שאף סקסולוג ומטפל זוגי לא יעזור . עדיין הדבר היחיד שהמדע, הרפואה והפסיכולוגיה לא יכול לפתור הוא חוסר אהבה או חוסר משיכה ותשוקה לבן זוג הקיים מתחילת הקשר.

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו