שלום רב! אשתי לוקחת גלולות מניעה (יסמין) עקב תסמונות גנטית, (ואנחנו לא רוצים שתכנס להריון טבעי), ומכיון שכך היא חווה ירידה בחשק המיני, אדגיש שהיא לוקחת דווקא יסמין מ-2 סיבות:
1 – לפי מה שהבנו זה הגלולות הכי יעילות
2 – הם הגלולות שלא "מתנגשות" עם תרופות שלוקחת
אשמח לדעת על פיתרון, אם קיים! בתודה מראש!
תגובות 1
שלום רב,
אני מבין את הדאגה שלכם. ירידה בחשק המיני היא תופעת לוואי נפוצה של גלולות למניעת הריון, וישנן נשים רבות שחוות זאת. במקרה שלכם, שבו השימוש בגלולות הוא גם לצורך טיפול בתסמונת גנטית, המצב מורכב יותר, שכן החלפת הגלולות עשויה להיות מאתגרת.
חשוב לדעת שגלולות יסמין (או יאז, שהן דומות) מכילות שילוב של שני הורמונים: אסטרוגן ופרוגסטין. ההשפעה על החשק המיני משתנה מאישה לאישה ותלויה במינון וסוג ההורמונים שבגלולה. בעוד שחלק מהנשים מדווחות על ירידה בחשק, אחרות דווקא מציינות שיפור בזכות היציבות ההורמונלית שהגלולות מביאות.
כיוון שהחשק המיני מושפע מגורמים רבים, כולל פיזיולוגיים ופסיכולוגיים, הנה מספר פתרונות אפשריים שתוכלו לבדוק:
הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא לפנות לרופא/ת נשים שמתמחה בתחום ו/או לרופא/ה שמטפל/ת בתסמונת הגנטית של אשתך. הסבירו להם את המצב, את תופעת הלוואי שחווים ואת הצורך בגלולה שלא "תתנגש" עם תרופות אחרות. רופאים מכירים מגוון רחב של תכשירים וידעו להתאים את הפתרון הטוב ביותר למצב הרפואי הייחודי שלה.
אפשרויות שיוכלו לבחון כוללות:
חשוב מאוד לא להחליף את הגלולות או להפסיק את הטיפול על דעת עצמכם. הדבר עלול לסכן את בריאותה של אשתך ואת מטרת הטיפול בתסמונת הגנטית. הדרך הנכונה היא לפעול בשיתוף פעולה מלא עם הצוות הרפואי.
בהצלחה!